Net als hun meubelen moet het e-commerce platform van De Bommel Meubelen naar wens aan te passen zijn en tegen een stootje kunnen. Online is De Bommel Meubelen actief vanuit een e-commerce platform op basis van Shopware. De webshop biedt keuze uit duizenden meubelen en heeft een aantal mooie features, zoals een uitgebreide productconfigurator en een rijk gevuld inspiratiegedeelte.
Het laten samenwerken van de webshop met het order- en voorraadbeheer bleek een steeds groter wordende uitdaging. Het huidige systeem bleek niet meer toereikend en vroeg het nodige aan mensenwerk. Er werd gekozen voor een nieuwe basis: LogicTrade, het meest uitgebreide PIM-systeem voor de meubel-, slaap- en woningtextielbranch. Een slim systeem en een logische keuze. De enige uitdaging? Er is standaard geen koppeling tussen LogicTrade en Shopware.
Logictrade integratie (PIM)
Met de groeiende ambities van De Bommel Meubelen groeit ook de behoefte aan automatisering. T100 heeft de Shopware webshop naadloos gekoppeld met LogicTrade en een aantal processen bijna volledig geautomatiseerd. Productinformatie voor de duizenden producten (inclusief vele varianten vanuit de productconfigurator) worden automatisch ingeladen vanuit LogicTrade. Orders gaan geautomatiseerd weer terug naar LogicTrade, waar ze verder worden verwerkt. Hierbij wordt rekening gehouden met een complexe set aan voorwaarden, zoals acties, betalingsstatus en levertijden.
Met de groeiende ambities van De Bommel Meubelen groeit ook de behoefte aan automatisering. T100 heeft de Shopware webshop naadloos gekoppeld met LogicTrade en een aantal processen bijna volledig geautomatiseerd.